V článku se podíváme, jaký byl tento rok a co nového plánujeme v roce 2023.
Rok 2022 byl poměrně náročný pro všechny z nás. Po pandemii přišla další rána v podobě invaze Ruských vojsk na Ukrajinu. Rostou ceny a ruku v ruce s tím také inflace, nicméně je potřeba být optimista a jak říká čínské přísloví „Vize bez akce je sněním, akce bez vize je noční můrou“ a je potřeba pokračovat dále.
Na blogu od Shoptet nám vyšel článek, ve kterém jsme na základě výsledků AB testů provedených u tří e-shopů ukázali, že popisky upravené v Pobo zvyšují objednávky průměrně o 17 %.
V editoru přibyla nová funkce - vytváření textů umělou inteligencí, která po zadání vstupních informací vygeneruje několik variant textu do produktového popisku. Přidali jsme také funkci oblíbené widgety a statistiky výkonu produktů. Zároveň jsme absolvovali 1.ročník Startup Academy od CzechCrunche, kde byli zahrnuty tématické workshopy s odborníky a mentoring od špiček v oboru.
Do Pogo Page Builder jsme přidali hned několik funkcí - vkládání tlačítek s odkazem, možnost mazání oblíbených widgetů a souhrnné statistiky výkonu produktů, jako je návštěvnost, počet přidání do košíku, konverzní poměr a další. Editor také prošel celkovým redesignem.
Na webináři ve spolupráci s Shoptetem Michal představil funkce Pobo editoru a poradil, jak v něm vytvářet popisky, které zvyšují objednávky.
Do Pobo jsme přidali několik vylepšení, jako je inteligentní CDN pro rychlejší načítání obrázků, zvětšení fotek galerie v modálním okně, funkci mazání fotek a možnost upravit název článku na blog v samotném editoru.
Kromě toho jsme spustili doplněk na podporu Ukrajiny - lištu, která se zobrazí na e-shopu a přesměruje návštěvníky na stránky stojimezaukrajinou.cz.
13. dubna jsme se zúčastnili veletrhu Reshoper, největší akce pro e-shopaře v ČR. Popovídali jsme si s řadou našich uživatelů a získali užitečný feedback a tipy na vylepšení editoru. My sami jsme zde měli možnost objevit zajímavé projekty a nástroje pro e-shopy a seznámit se s novinkami v e-commerce.
Od května je umělá inteligence k dispozici nejen pro češtinu, ale i slovenštinu a angličtinu. Kromě toho jsme přidali možnost nastavit si v editoru šířku popisků tak, aby se zobrazovaly stejně jako na e-shopu.
Do editoru jsme přidali novou sekci Analytika, kde pomocí šesti základních metrik můžete porovnávat výkon popisků vytvořených v Pobo s výkonem původních popisků na e-shopu.
Další novinkou je rychlejší administrace a s tím související zrychlení načítání produktů, kategorií i blogu a přehlednější systém náhledu widgetů. A v neposlední řadě jsme přidali modul na úpravu vzhledu e-shopu pomocí CSS.
V červnu jsme také oslovili grafika Tomáše Lišku, který nám vytvořil novou homepage.
Na blogu přibyl nový článek, ve kterém jsme se podělili o tipy na vylepšení produktových stránek. Zároveň jsme natočili krátké video o našem nástroji.
Do Pobo Page Builder jsme přidali dvě nové funkce: přidávání produktů a kategorií do oblíbených a vyhledávání v kategoriích, blogu a sdílených popiscích.
Přibylo také několik nových widgetů, například s hodnocením zákazníků.
Od září je v Pobo možné vytvářet a spravovat obsah pro popisky i kategorie ve více jazycích pomocí automatických překladů DeepL, které jsou na rozdíl od Google Translator velmi přesné. Zároveň jsme byli pozváni od Shoptet na SEO meeting, kde například přednášel Pavel Ungr.
V listopadu jsme na blogu vydali další článek o tom, jak správně psát popisky. Tentokrát jsme se zaměřili na nejčastější chyby při psaní popisků, se kterými se u e-shopů setkáváme.
Nově přidané funkce umožňují jednoduše přepínat mezi více e-shopy a přidávat k jednomu e-shopu více uživatelů, kteří jej mohou spravovat. Tato funkce je ideální pro ty, co spravují více e-shopů nebo chtějí úpravu e-shopu zpřístupnit dalším lidem.
Letošní rok jsme tedy do Pobo přidali poměrně mnoho funkcí generování textu umělou inteligencí, analytiku, fotobanku, multijazyčnost s automatickými překlady přes DeepL a ukázali se na Reshoperu. Interně jsme vyřešili velký technologický dluh a díky tomu přidali přepínání e-shopů.
Dokončili jsme expanzi pro maďarský Shoptet, přidali nové widgety a pro bratry ze Slovenska přeložili Pobo do Slovenštiny. V neposlední řadě jsme připravili ve spolupráci s Shoptetem webinář, proč řešit produktové stránky a s Karin Kirchner Ercolani připravili rozhovor o tom, jak se jí pracuje s Pobo Page Builder.
Aby jsme se jen nechlubili, spoustu naplánovaných funkcí jsme nestihli - SEO modul a nahrávání vlastních widgetů. Díky poměrně častým DDOS útokům jsme měli (a občas máme) problémy s dostupností, na které ještě zapracujeme. Velkou část, kterou jsme opomenuli bylo vzdělávání - chceme vás srozumitelně a jednoduše naučit, jak psát správně popisky.
Po Novém roce musíme v první řadě. zapracovat na restech, které nám zbyly, poté se můžete těšit na následující funkce:
Tato funkce bude umožňovat kopírovat jeden popisek mezi více e-shopy s různými jazyky. Pro e-shopy, kteří plánují expanzi na další trhy bude možné obsah přeložit a zkopírovat na jiný e-shop pomocí jednoho kliku
Popisky pro marketplace
Poměrně často v Pobo řešíme nekompatibilitu popisků s marketplace Mall, Alza nebo srovnávači typu Favi a pod. Funkce bude umožňovat vygenerovat samostatné popisky pro XML feed podle pravidel marketplace nebo cenových srovnávačů. Tuto funkci nyní testujeme, v nejbližší době přidáme informace do nápovědy.
Jak řekl Samuel Huba v rozhovoru pro MladýPodnikatel.cz - rok 2023 bude o efektivitě. I my si uvědomujeme, že psát ke každému produktu popisek je náročné, proto plánujeme možnost vytváření parametrických popisků podle kategorií a výrobců v kombinaci s umělou inteligencí.
Pobo poměrně dlouhou dobu neumělo vytvářet dynamické widgety, které umožňují kopírovat nebo mazat další položky, což byla nevýhoda o proti konkurenčním nástrojům. Interně testujeme a (výhledově) chceme nasadit hezké widgety s parametry, ve kterých lze dynamicky měnit počet parametrů. Funkčnost poté můžeme přidat i do ostatních widgetů.
Expanze na platformu Shopware a Shopify
Rok 2023 bude náročný pro vás i nás velmi náročný. Před koncem letošního roku jsme stihli poměrně náročnou expanzi pro maďarský Shoptet, následně budeme pokračovat expanzí na Shopify a Shopware. Expanze nám otevře nové možnosti v podobě rozšíření týmu i produktu.
Na závěr samotného článku se pochlubíme čísly.
Pobo Page Builder zpracovalo více než 80 milionů page view na produktech.
Zákazníci přidali zboží více jak 4 miliony položek zboží do košíku.
Návštěvníci strávili na na všech produktových stránkách více jak 900 000 hodin.
Zákazníci přidali zboží do košíku za více jak 14 miliard korun.
Děkujeme upřímně všem našim klientům, spolupracovníkům i lidem v Shoptetu. Víme, že ne vždy to s námi máte lehké, nicméně věříme, že Pobo slouží svému účelu - šetří vám čas a zvyšuje obrat. To je to, proč nás Pobo Page Builder baví a co nám i vám dává smysl.
(c) 2020 - 2023 Page Builder s.r.o., All rights reserved. Hosted by VasHosting.cz ❤️. Version API: 16.0.2