8 Nejčastějších chyb při vytváření popisků produktů

28.03.2024
« Zpět na výpis článků

8 Nejčastějších chyb při vytváření popisků produktů

Správně napsaný popisek produktu může být klíčový pro získání nových zákazníků a maximalizace prodeje. S některými věcmi ale mnoho e-shopařů zápasí, nebo na ně zapomíná. Proto jsme dali dohromady žebříček 8 nejčastějších chyb. Děláte je taky?

8 Nejčastějších chyb při vytváření popisků produktů

1. Nedostatečně informativní  

Popisek by měl obsahovat veškeré důležité informace o produktu, včetně jeho funkcí, materiálu, rozměrů a případně návodu jak jej používat. Nezapomeňte také na jasné a snadno dohledatelné informace ohledně dopravy a vracení produktu

2. Nadbytečně technický jazyk

Používání složitého technického jazyka může odvrátit nebo zmást potenciální zákazníky, kteří nejsou odborníky. Snažte se popisek napsat jednodušším jazykem aby byl snadno pochopitelný. Tím také snížíte počet zmatených e-mailů. 

3. Chybějící výhody pro zákazníka

Popisek by měl jasně zdůraznit výhody produktu a to, jak může zlepšit život zákazníka. Doporučujeme ale uvést i nevýhody. Například sekci o tom co produkt nezvládne. Je potřeba se zákazníkem jasně komunikovat o tom co mohou nebo nemohou od daného produktu očekávat.

4. Chybějící klíčová slova pro SEO

Popisky produktů jsou důležité i pro optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Můžete použít SEO nástroje, jako je například Google Keyword Planner, pro identifikaci relevantních klíčových slov. Tato klíčová slova totiž pomáhají zvýšit viditelnost vašeho produktu, tak toho využijte!

5. Nepřesné nebo zavádějící informace

Je důležité napsat popis produktu pravdivě. Nepoužívejte příliš mnoho velkolepých slibů nebo přehnaných vlastností, chcete totiž zamezit tomu aby byl zákazník produktem zklamaný. Bud’te se zákazníkem upřímní a sdělte mu přesně co může od produktu očekávat. Dávejte si také pozor na to, aby všechny informace byly vždy aktuální.

6. Nedostatečná vizualizace

Fotografie jsou klíčové pro představu zákazníků o produktu a často tou první věcí která je zaujme. Dejte si tedy pozor aby fotografií produktu bylo co nejvíce. A ideálně i ukázat produkt v praxi. U nářadí je dobré vidět jak ho správně použít. U oblečení jak vypadá na těle

7. Chybějící společenský důraz

V dnešní době jsou zákazníci stále více motivováni nákupem od firem, které podporují určité společenské hodnoty. Samozřejmě je třeba zvážit jaký druh produktů nabízíte a jaká je vaše klientela. Záleží jí na ekologické výrobě, na českém původu produktu? Rádi by podpořili rodinnou firmu? Nestyďte se na konci o sobě něco říct, spoustu zákazníků chce vědět od koho nakupují

8. Neprovádění testování

Nedostatečné testování popisků produktů může vést k jejich neefektivitě při komunikaci s potenciálními zákazníky. Doporučujeme vám tedy pravidelně provádět A/B testy různých verzí popisků produktů a analyzovat, které fungují nejlépe. 

Pokud máte větší e-shop a zájem o A/B test napište nám!

A/B test zdarma!