Jak má vypadat stránka kategorie?

11.06.2024
« Zpět na výpis článků

Jak má vypadat stránka kategorie?

Jak můžete efektivně upravit kategorie na vašem webu a stojí to vůbec za to? Právě to se dozvíte v našem novém článku…

Jak má vypadat stránka kategorie?


Má cenu upravovat kategorie popisků?

Většina e-shopařů se úpravou kategorií na svém e-shopu příliš nezabývá. Úprava samotných produktů už tak často zabírá spoustu času a navíc, co do takové kategorie vlastně napsat? Bude to někdo číst? Odpověď je ano. A to je pravdou obzvláště u e-shopů s techničtějším, nebo dražším sortimentem. Při první návštěvě e-shopu jsou lidé zpravidla nedůvěřiví a nervózní, chtějí tedy na e-shopu najít co nejvíce relevantní informací. Cílem e-shopaře je tedy tyto informace srozumitelně poskytnout, obzvláště v kategoriích kde je třeba potencionálním zákazníkům doporučit určité produkty. Mimo to jsou popisky u kategorií klíčové i v rámci SEO, je tedy důležité se jim náležitě věnovat. 

Jak by kategorie měly vypadat?

1. Stručnost

Kategorie nechávejte stručné a věcné. I když máte dojem že k efektivnímu popisu je třeba alespoň paragraf, pokuste se nechat popisek kategorie maximálně na 5 vět. Čím delší je popisek, tím větší je riziko že si ho uživatel ani nepřečte

2. Relevance

Pokuste se vžít do role vašeho zákazníka… Majitelé e-shopů je často znají nejlépe. Co by je tedy zajímalo? Jsou to spíše amatéři nebo experti? Vyznají se v produktech? Pokud vlastníte například e-shop s vínem, nakupují u vás spíše znalci vína, nebo lidé kdo se v tom příliš nevyznají? Pokud si nejste jistí, je lepší předpokládat tu druhou variantu. Spoustu zákazníků se ve vínech nevyzná, neví co se k čemu hodí, jaké jsou rozdíly, nebo jak víno podávat. Napište kategorii tak aby ji mohl porozumět i amatér a aby si díky ní mohl vybrat produkt, který mu bude vyhovovat

3. Vizuální orientace

Vizuální atraktivnost je pro popisek kategorie velice důležitá. Toho můžete dosáhnout například s použitím jednoho z našich widgetů, kde můžete použít i ikony či fotografie. Přehledná a atraktivní prezentace opět zvyšuje angažovanost uživatelů a také působí propracovaněji a s větší autoritou než pouhý text. 

4. Srozumitelný jazyk

Tento bod opět navazuje na relevanci kategorie. Je důležité aby ji průměrný uživatel byl schopen pochopit. Stává se že jsou popisky napsány tak technicky či odborně že to potencionální zákazníky vystraší a odrazí. Použijte tedy jednoduchý jazyk, představte si že danou věc vysvětlujete příteli. Cílem není působit odborně, ale pomoci netušícímu zákazníkovi.

5. Zvýraznění klíčových slov (SEO)

Kategorie v e-shopu mohou výrazně pomoci SEO. Klíčová slova pomáhají vyhledávačům lépe procházet web díky dobré struktuře a interním odkazům. Když použijete správná klíčová slova v názvech a popiscích kategorií, máte větší šanci na lepší pozici ve výsledcích vyhledávání. Mimoto, přehledné a intuitivní kategorie zlepšují uživatelský zážitek, díky čemuž lidé zůstávají na webu déle.